Adviz - advertising + graphic design = visual communication

titel Mijn handicap is dat jij

type affiche

titel De kunst van het protest

type affiche

titel Provo, protest, meeting,

type affiche

titel Nelson Mandela vrij

type affiche

titel Uitgeverij Unieboek

type affiche

Tags

actiegroepen acties affiche sociaal protest

Random objecten

Meer dan 20.000 affiches, brochures, advertenties, boekomslagen, ontwerpen, 22.000 commercials...

[groep van 10 advertenties ... ReclameArsenaal

1955 - 1965

0

n Juweel voor juweeltjes ReclameArsenaal

1940 - 1950

0

Regular Freight Services between ... ReclameArsenaal

1960 - 1970

0

Venezia vruchtenwijn ReclameArsenaal

1945 - 1955

0

Levert&Co. Likeurstokerij en Wijnkooperij ... ReclameArsenaal

1880 - 1890

0

Dit zijn uw Tomado-advertenties... ReclameArsenaal

1960 - 1970

0

Pagina 2

Participanten

ReclameArsenaal

www.reclamearsenaal.nl

ReclameArsenaal

Affichemuseum Hoorn

www.affichemuseum.nl

Affichemuseum Hoorn

Nieuws

Van Houten Chocolade en andere Topmerken op affiches (15-11-2012)

Dit is de titel van een bijzondere tentoonstelling die te zien zal zijn in het Affichemuseum in Hoorn vanaf 21 ...

Van Houten Chocolade en andere Topmerken op affiches

Klaus Staeck. Grafisch protest in 120 affiches (20-4-2012)

In het Affichemuseum Hoorn zijn affiches van van Klaus Staeck te zien tot en met 1 juli 2012.

De jurist ...

Klaus Staeck. Grafisch protest in 120 affiches
Meer nieuws

Recent toegevoegd of gewijzigd

Puch (9-10-2014)

In 1968 lanceerde Handelsmaatschappij R.S. Stokvis & Zn, importeur van het populaire bromfietsmerk PUCH, een nieuwe campagne. De campagne werd gedragen door één beeld, bedoeld om het merk op doelgroep-selecterende wijze in diverse vormen van print te presenteren. Uiteraard maakten ook advertenties, o.a. in de muziekbladen, deel uit van het mediaplan, maar het belangrijkste item zou een groot GRATIS affiche worden, met het gehele uitgebreide modellengamma op de keerzijde.
Piet Wapperom was, toen nog als beginnend account executive bij het reclamebureau HVR, verantwoordelijk.
Hij ‘deed’ in die jaren PUCH zoals de fotograaf van het affiche, HES van Schoonhoven het formuleerde. Volgens van Schoonhoven was ‘van design in de zin van enig vooraf besproken concept of zelfs maar een vaag idee gewoon geen sprake’. De briefing ging niet verder dan de vraag om ‘Een hippe poster voor de jeugd. Weet je wel?’.
Die kwam er: jarenlang decoreerden dit en opvolgende “Gratis-PUCH-affiesjes” menig puberkamer.

Externe links:
http://nl.wikipedia.org/wiki/R.S._Stokvis

Spoors-mosterd (1-9-2014)

Van meet af aan werd mosterd bewaard in aardewerken potten. Productie en distributie waren kleinschalig. Fabricage op grotere schaal kwam ...

Perspekt (13-12-2013)

Affiches van de Technische Theatergroep Perspekt
Over de periode van 1973 tot en met 1988

most loved objecten & publiekscollecties

4
3
3